پروپزوال

مراحل پروپوزال نویسی

پیشنهاد همان چیزی است که به نظر می رسد.
یک آموزش کامل در ایران پیپر وجود دارد که نحوه نوشتن پروپوزال را توضیح می دهد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. پیشنهادها شواهد و مستنداتی برای خوب یا بد بودن یک ایده ارائه می کنند.
اگرچه این پیشنهاد به طور گسترده در مبادلات تجاری و اقتصادی اعمال می شود، اما دامنه استفاده گسترده تری دارد. دانشجویان و همچنین متخصصان از این پیشنهاد برای اهداف شخصی و حرفه ای استفاده می کنند.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
قبل از شروع نوشتن اولین جمله خود، بیشتر کارهای خود را انجام داده اید. یک پیشنهاد باید شامل تمام اطلاعات زیر باشد:
1. مخاطبان خود را بشناسید

مراحل پروپوزال نویسی

همانطور که از نام آن پیداست، هدف این پیشنهاد متقاعد کردن خواننده است که ایده‌های خاص ارزش دنبال کردن دارند، یا برعکس، توصیه نمی‌شوند. برای این منظور شناسایی همتای خود ضروری است. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ در طرح پیشنهادی خود، اگر نماینده صاحبان کسب و کار هستید، احتمالاً بر مزایای مالی ایده پیشنهادی خود تأکید خواهید کرد. در برخورد با مسئولان بهتر است تاکید کنید که ایده شما از حمایت مردمی برخوردار است.
2. خودتان تحقیق کنید

مراحل پروپوزال نویسی

استناد به شواهد و داده های دست دوم بسیار زمان برتر و دشوارتر است. برای صحبت با کارشناسان و مطالعه تحقیقات آنها وقت بگذارید.
3. قبل از نوشتن

مراحل پروپوزال نویسی

قبل از شروع نوشتن، مطمئن شوید که ایده های مختلف را جمع آوری کرده اید. هنگامی که چند ایده خوب را به ذهنتان خطور کرد، تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید آنها را مرتب کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی

مراحل پروپوزال نویسی

نسخه اول هرگز نباید پذیرفته شود. پیشنهاد شما باید توسط یک دوست یا همکار مورد اعتماد که می تواند نظر خود را به شما ارائه دهد بررسی شود. سعی کنید این نظرات را در نسخه دوم بگنجانید.
پروپوزال ها از چندین بخش تشکیل شده است
پیشنهاد شما ممکن است شامل یا حذف بخش های اصلی باشد. شما می توانید بخش های اصلی پروپوزال خود را بسته به مشخصات آن متفاوت ترتیب دهید (البته به جز مقدمه و نتیجه گیری):
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه

مراحل پروپوزال نویسی

مروری کوتاه بر پروپوزال در مقدمه ارائه شده است و موضوع به مخاطبانی که ممکن است با موضوع آشنا باشند یا نباشند معرفی می شود.
مهمترین بخش یک پروپوزال را می توانید در اینجا بیابید. موضوع را برای مخاطبان خود توضیح دهید و توضیح دهید که چرا فکر می کنید مهم است. ارائه حقایق، آمار و داستان های جالب معمولا در جلب توجه مخاطب موثر است.
معمولاً پیشنهادات به یک موضوع خاص می پردازند. مشکلی که برای آن راه حل ارائه می دهید باید در این مورد تاکید شود. شناخت مخاطبان به شما این امکان را می دهد که مزایای این پیشنهاد را برجسته کنید.
2. پیشنهاد

مراحل پروپوزال نویسی

هدف در این قسمت مشخص شده است. مختصر باشید و فقط روی عناصر کلیدی پیشنهاد خود در اینجا تمرکز کنید. اگر پیشنهاد شما کوتاه است، خوب است که این بخش را مختصر نگه دارید. جزئیات پیاده سازی نباید در این بخش گنجانده شود.
3. برنامه اجرایی
اگر پیشنهادی به شما بدهم، باید چه کار کنم؟ از چه راه هایی از آمادگی کافی مخاطب اطمینان می دهید؟ اینجاست که باید توضیح دهید که پروپوزال چگونه اجرا خواهد شد. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
نه تنها مهم است که مخاطبان خود را متقاعد کنید که برنامه شما برنامه خوبی است، بلکه شما نیز فرد مناسبی برای اجرای آن هستید. برای موفقیت در این کار، بر توانایی های خود تأکید کنید.
بجزئیات
شما باید با ارائه داده ها و اطلاعات کافی به مخاطبان خود نشان دهید که فرآیند پیاده سازی را کاملاً درک کرده و تسلط دارید.اما در عین حال، آنها را با جزئیات بیش از حد فنی و خسته کننده خسته نکنید.
ص. پیش بینی
علاوه بر مثبت بودن، پیش بینی موانع و مشکلات احتمالی به مخاطبان خود نشان می دهد که تمام جوانب پیشنهاد خود را به دقت بررسی کرده اید.
4. عملی بودن

مراحل پروپوزال نویسی

مطمئن شوید که پیشنهاد شما عملی و عملی است. همانطور که در گذشته انجام داده اید، می توانید تاکید کنید که این پروژه نیز مانند پروژه های قبلی قابل اجرا است. اگر تجربه قبلی در این زمینه ندارید، درباره آنچه که مخاطبان می‌خواهند بشنوند، تحقیق کنید.
اگر مدیر شما به انجام به موقع کارها اهمیت می دهد، می توانید تأکید کنید که پیشنهاد شما چگونه روند را تسریع می کند.
5. نتایج مورد انتظار
در این بخش توضیح مختصری از آنچه پیشنهاد شما برای انجام آن است ارائه دهید. بخش زیر ممکن است تکراری و شبیه به بیان مزایای پروپوزال به نظر برسد. با این حال، شما باید دقیقاً اصل قضیه را در این بخش ارائه دهید.
مهم است که این قسمت را مشابه قسمت مزایا پروپوزال ننویسید.
6. منابع مورد نیاز

مراحل پروپوزال نویسی

آماده سازی این قسمت نیز ساده است. برای تکمیل پروپوزال خود به چه منابعی نیاز دارید؟ باید به منابع ملموس (کاغذ، کامپیوتر، پول و غیره) و همچنین منابع ناملموس مانند زمان توجه شود.
7. مقدمات انجام شده است
حتماً دانش خود را از موضوع خود به مخاطبان خود نشان دهید. اگر به نظر آماده باشید شانس بیشتری برای قبولی خواهید داشت (یا اگر کارتان برای کلاس باشد، نمره بهتری بگیرید).
8. نتیجه گیری

مراحل پروپوزال نویسی

نیازی به تکرار تاریخچه مقدمه پروپوزال نیست. هنگامی که تاریخچه پروپوزال در مقدمه ذکر نشده است، یک مرور مختصر ارائه دهید. در این قسمت است که می توانید تمام قسمت های قبلی مانند طرح پیشنهادی و اجرا و همچنین دلایل تغییر را توضیح دهید.
9. منابع و مآخذ
در هر تحقیق یا مقاله ای باید منابع را ذکر کنید.
utleystrategies
ویکی پدیا
owlcation

دیدگاهتان را بنویسید